Sund nutella - Tahinella?

2/27/2013

Sund nutella - Tahinella?


Jeg har jo for ikke så længe siden skrevet om min begejstring over min nyfundne skat dadelsiruppen. Da jeg igår var nede hos selvsamme grønthandler, hvor siruppen er købt, måtte jeg lige rose produktet for ham. Han sagde så, at jeg skulle prøve at blande det med tahin. Halvt af hver  - "så bliver det som nutella" sagde han... Skeptisk og nysgerrig på samme tid satte jeg mig for at afprøve det udsagn... 
Og som I kan se på knækbrødet herover, ja, så ligner det jo godt nok nutella... Men det smager ikke ligesådan. Det smager meget bedre! Mmmmmhhhh dadelsirup, du er kilde til evig glæde ved din blotte tilstedeværelse. Ældstebarnet har godkendt knækbrød med "dadel/tahin"-nutella på; "det smager af kage".

Det smager sødt og nøddet og lækkert :) 

Som sagt så er det blot tahin og dadelsirup blandet sammen; halvt af hver. Tilføj mere dadelsirup, hvis du vil have det sødere. Et lille drys salt kunne også være en ide, hvis man har købt en tahin uden salt. Lige meget hvad; bare gør det! 

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Klokken 3/01/2013 , Blogger Dorthe C sagde ...

Det må jeg prøve, skal dog lige ud og have fat i dadelsirup!

 
Klokken 3/01/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Det smager virkelig overraskende godt :) Du kan finde det i de feste indvandrerkøbmænd tror jeg, men er aldrig stødt på det i et supermarked...

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start