Heeeelt ned i gear

2/17/2013

Heeeelt ned i gear

Som I måske kan fornemme, så har det ikke vrimlet med indlæg den sidste uges tid. Vi har været helt nede i gear og holdt vinterferie sammen alle fire, og så er det den tid, der er blevet prioriteret. 

Det betyder dog ikke, at hovedet ikke altid tænker i nye projekter eller ikke er ude for at opsnuse loppefund.

I ugen, der er gået, er der blevet indkøbt garn til et barnevogns/baby-tæppe. Der er rigtig mange babyer på vej i vores omgangskreds - dejligt at se familier blive til eller vokse sig større hos dem, man holder af. Den første på listen er min mands fætter og hans (kommende) kone. De fik også lige et besøg her i den nu-næsten-gåede vinterferie. De venter en pige til april. Der er ingen i deres familie, der ifølge den gravide, overhovedet har nogen kreativ sans eller som så meget som kunne overveje at sy, strikke, hækle til den lille ny. Det er jo meget heldigt for os, som gerne vil, for så ved vi, at der ikke kommer dobbeltgængere :) Indtil videre har min svigermor og jeg i hvert fald gang i pinde/nåle/tråd til den kommende treenighed, så lidt hjemmegjort kommer deres vej. Jeg er gået i gang med tæppet, som bliver i de farver, der ses på billedet - en brun med røde toner, en hvid og en lilla.  Det er i 50/50 uld/bomuld. Jeg var meget i tvivl, om jeg skulle lave den ren uld eller ren bomuld; så er det jo godt, at der findes en mellemting. Jeg synes, at bomuld godt kan blive hårdt efter at være blevet vasket et par gange, ligesom det kan blive kedeligt i farven. Uld derimod kan blive ret varmt, når nu det er et forårsbarn og tæppet derfor skal bruges meget sommeren over. Men ja - godt der findes en ting midt imellem til os, der ikke kan finde ud af at tage en beslutning;) Jeg synes det er en superlækker kvalitet, det er meget blødt og tæppet bliver dejlig let. Der er indtil videre hæklet ca.10-12 cm på det i grannystripes; jeg tror det bliver rigtig fint, når først det er færdigt. 

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start