Fastelavnsboller og flere af de der...

2/05/2013

Fastelavnsboller og flere af de der...

I dag blev der bagt fastelavnsboller. Moren (mig) var sød, da den ældste havde været ked af det ved aflevering i børnehave og tirsdag er mandens hårde dag, så hun tænkte; de fortjener begge fastelavnsboller, når de kommer hjem.

En evig diskussion herhjemme er, hvad der er bedst; creme eller syltetøj? Jeg er til creme, min mand er til syltetøj. Men hvorfor overhovedet have sådan en diskussion, når de bedste fastelavnsboller så åbenlyst må indeholde begge dele?

De blev taget godt imod af to trætte mænd i eftermiddags - ældsten Harald spurgte flere gange filosoferende "er det en bolle? Eller er det en kage?", og det er vel altid et spørgsmål, man må stille sig selv; er glasset halvt eller helt fyldt?.. Harald besluttede sig for, at det var en kage. Sådan er han.






















O



Opskriften blev en blanding af flere, men med mest udgangspunkt i Meyers - dog som sagt med syltetøj  og creme i (hans er med chokolade, creme og remonce)...



Derudover så fortsætter kraveeventyret ufortrødent... Her er det fra venstre mod hæjre henholdsvis lilla uld, hvid alpaka og silke, grå bomuld og pudderfarvet silke.










E























Er også startet på et evighedsprojetk; et hæklet tæppe i "grannystripes" af garnrester... Jeg har besluttet mig for, at det er sådan et "in between"-projekt; altså sådan et, jeg kan hækle på, når jeg ikke lige har et andet projekt i gang. Jeg har også besluttet at det godt må tage et par år at lave... Nu må vi se. Det kan være, at det får sin helt egen føljeton ;)

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start