DIY: Syet pose med foldet bund

2/25/2013

DIY: Syet pose med foldet bund

Her følger en lille DIY i principperne i at lave en pose med foldet bund, som den, der ses herunder:












Du skal bruge stof og symaskine (eller nål og tråd til den tålmodige). Derudover skal du bruge hvad du måtte lyste af bånd og pynt for at pimpe den - men den her DIY handler udelukkende om hvordan du laver bunden. Størrelsen på stoffet afhænger selvfølgelig af, hvor stor du skal have den endelige pose - den pose herunder er forholdvis bred og kort; det var det jeg skulle bruge. Her er stoffet ca. 60 x 90 cm. Den endelige pose blev så omkring 43 cm bred og 40 cm høj - skal man bruge en pose, der er højere/lavere/smallere/bredere så vælger man selvfølgelig andre mål.

Fold stoffet på midten (ret mod ret) og sy side og bund sammen (herunder)
Før derefter sidesømmen ind på midten og læg bunden som ses herunder
Tag den nederste snip og før den op så du kan se bunden som et kvadrat (se herunder). Fold snipperne ind mod midten som du ser det på den ene side herunder. Marker med en nål, hvor folden er, åben op igen og sy der, hvor den folder. 
Fold dem igen ind mod midten i sammensyningerne og sy sammen der, hvor de mødes.

Vend posen - et voila; et styks firkantet bund lavet :)

Nu kan du så lave din kant som du har lyst. På den her pose lavede jeg en ret høj foldet kant og derunder satte jeg et skråbånd syet på begge sider af båndet og brugt til at føre en snor igennem så posen kunne lukkes. "Navneskiltet" er lavet ved at printe navnet ud på papir, skære bogstaverne ud, lægge papiret med de udskårne bogstaver på et stykke stof og duppe med stoffarve. Derefter har stoffet fået strygepapir på bagsiden og er så strøget og syet fast (man kan nøjes med at sy det fast, men jeg ville være sikker på at det ikke skred)

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Klokken 2/25/2013 , Blogger simpelsyning sagde ...

Fin vejledning - og så er det lidt flottere når posen har en bund, end når den bare er firkantet.
Kh Bodil

 
Klokken 2/25/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak - og ja, det giver lige det sidste "touch", og det er jo nemt at lave :) Kh. Thea

 
Klokken 2/25/2013 , Blogger Guro sagde ...

Utrolig fin blogg du har! Og den jakken under her er jo bare helt fantastisk Ü Jeg skulle så veldig gjerne vært flinkere å sy, da skulle jeg sydd en slik jakke! Kanskje skal jeg bare kaste meg i det og prøve....
Hit kommer jeg ihvertfall tilbake for å få inspirasjon Ü

 
Klokken 2/26/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Guro: Mange tak :) Ja man skal bare kaste sig ud i det - jeg er også stadig forholdsvis ny bag en symaskine synes jeg :) Og ellers så kan Elsebeth Gynthers mønstre i hvert fald anbefales, for de er meget nemme og uden alle mulige svære ting :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start