Mmmmh - genbrugsshopping

3/13/2013

Mmmmh - genbrugsshopping

Min far og min mand ser hovedrystende til, når min mor og jeg gang på gang slæber gammelt lort  guld hjem fra diverse genbrugsstationer og loppemarkeder; sidst her i weekenden, hvor jeg kom hjem fra genbrugsshopping med en kasse, der tidligere havde indeholdt en støvsuger (kan du fornemme størrelsen?) fyldt op med skatte. Jeg havde blandet for hele 160 kr.- det er altså også en del når vi snakker genbrugsshopping i provinsen ;) (modsat i KBH, hvor du måske kan få én kande for det beløb, hvis de er i deres rigtige københavnerhumør). Flotte fade, kopper, vaser, kander og andet porcelæn er  altid i høj kurs hos os - jeg kigger også altid efter stof, gamle dynebetræk og andet til t sy om, ligesom jeg har en svaghed for stort set alt retro i plastik - ja, jeg har jo bekendt det herinde en gang før; jeg elsker brun!

I weekenden fandt jeg disse her æggebægere hjemme i fødebyen - nææææ, haps, lige i kurven! 5 kr. stykket!... Det blev også til et par fade (mere), to kagedåser i rød plast og en Erik Kold-dåse- billeder kommer måske en anden dag.

Jeg elsker brun og jeg elsker billig brun genbrug! :)


Etiketter:

2 kommentarer:

Klokken 3/13/2013 , Blogger Slinkys skaberier sagde ...

Sikke fine køb!

Og du har ret; genbrug er bare blevet så dyrt i Kbh!! Æv for det.

 
Klokken 3/13/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Ja jeg er også godt tilfreds :) Ja det er hundedyrt! Er næsten heller aldrig i genbrugsbutikker herinde mere- de ved godt hvad der er i høj kurs!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start