Smock til mig

9/16/2014

Smock til mig

Jeg har strikket en sweater til mig selv. Det sker meget, meget sjældent, at jeg laver noget til mig selv - tror faktisk kun, at jeg har lavet et større projekt til mig selv to gange før. Det, der bremser mig, er nærighed og dovenskab; en skøn og charmerende kombi ikke? Jeg synes simpelthen tit, at det er alt for dyrt at strikke noget så (relativt) stort (selvom jeg nu altid gerne vil betale for lækkert garn, men tit ryger man op på min. 500 kr. for en sweater og jeg sværger til uld) og ja, så mister jeg altså nogle gange gejsten undervejs. Så er det langt mere barmhjertigt at strikke børnetøj; billigt og småt (så længe det da varer).

Men for et par måneder siden fandt jeg noget Hamelton Tweed på tilbud, og det var for det første så billigt, at jeg ikke kunne lade være med at købe 14 nøgler og for det andet så flot, at jeg tænkte, at det skulle være til ingen ringere end mig selv ;)

Derefter gik jagten så ind på den rigtige opskrift; både en der selvfølgelig passede til garnet, men også en der var præcis, som jeg havde tænkt mig.

Den kunne jeg ikke finde.

Så jeg har lavet den selv. Og nu er den blevet helt, som jeg ville have den og sidder perfekt på mig :)

Ærmer og ryg er dobbelt perlestrik (to ret over hinanden og to vrang over hinanden og derefter forskudt). I midten er der smock og resten af bærestykket er glatstrik. I siderne er der rib og i kanterne dobbeltrib.

Den er strikket oppefra og ned.






 Udtagningerne er lavet ved at slå om og strikke drejet ret på næste pind.

Jeg ved at jeg er bagud med vinder af min give away; jeg trækker i morgen. 

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Klokken 9/16/2014 , Blogger Britt sagde ...

Den ser rigtig flot ud din træje. Jeg kan godt foratå hvis du er glad for den, farven kan jo også passe til hvad som helst til vinter

 
Klokken 9/16/2014 , Blogger Unknown sagde ...

Den er godt nok både flot og lækker og du ser så godt ud i den!
Og du har min dybeste respekt og fulde beundring- tænk bare lige finde på sådan en model.

 
Klokken 9/16/2014 , Blogger gugge/Katrine sagde ...

Hvor er den fin!!

 
Klokken 9/17/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Ja, jeg tænker at den er god til det meste :)

 
Klokken 9/17/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak :)

 
Klokken 9/17/2014 , Anonymous Heidi sagde ...

Nydelig genser :) Og deilig å bare finne på noe som passer perfekt for enselv :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start