Natlige udskejelser

2/06/2014

Natlige udskejelser

I nat vågnede den yngste kl 4.00... Den sidste uges tid er han vågnet om natten og haft alle mulige fikse ideer om, hvad han skulle og ikke skulle. Dette har selvfølgelig medført, at vi har set lidt stramme ud i betrækket, når vækkeuret har ringet kl. 6.00, og man har brugt en stor del af natten på at diskutere med en 1,5-årig om hvorvidt han skal have en banan eller ej.. Så da han vågnede i nat kl. 4.00 var parat til at fortælle ham et par sandheder eller fem.. Lige indtil der stod en stråle af bræk ud på mit lår... Jeeesus det er bare noget man ikke kan overskue der midt om natten. Og en gut på 1,5 er jo bare en stor refleks, så det der med at udpege et hensigtsmæssigt sted, hvor han kunne gøre det han skulle, ja, det fungerer bare ikke. At lægge et håndklæde under ham er komplet lige gyldigt, når han på 0,00005 sekund kan rejse sig og kyle sig ned i fodenden for at overbrække det i stedet for udpeget håndklæde. Så deeeeet... Han fik selvfølgelig vækket hele hytten, så for at kunne få ro til at skifte sengetøj, bleer, tøj mv. måtte knap 4-årig monteres med tegnefilm og høretelefoner på kl. 4.15 i nat. Efter første omgang lagenskift nåede vi ikke engang under dynerne før vi måtte skifte det hele igen... Efter et par gange med den øvelse måtte manden redde op med dynebetræk i forskellige størrelser for at dække dobbeltsengen, imens jeg muntrede mig i badet med en hulkende 1,5-årig og bræk på skulderen.. Yay! Men mest af alt; stakkels lille Eivind.. Øv hvor han havde det skidt... Så i dag har jeg måtte tage en sygedag med ham. Sygdommen er vandret nedad i løbet af dagen og nu står det ud af den anden ende - heldigvis noget som bleen (for det meste) fanger... På søndag kører vi til Norge, så jeg håber godt nok ikke, at det er noget, som vi skal til at have på skift :-/

Nå, men det betyder selvfølgelig, at jeg har været tvangsmonteret til sofaen det meste af dagen (når jeg ikke lige har skoldet sutter, skiftet bleer, vasket tøj og tørret diverse efterladenskaber op)... Jeg arbejder på en lille DIY på et par hæklede sutsko, som er supernemme, så de når forhåbentlig op inden på søndag, hvor manden gerne skulle have dem, så han kan holde fødderne lune i det norske. 


0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start