Drengestrik

6/20/2014

Drengestrik

De af jer, der følger mig på Instagram (theavaskavulla) har kunnet følge med i tilblivelsen af denne cardigan til Eivind. En kommenterede; hvor er det skønt at se noget med fine detaljer til drenge. Og hun har jo egentlig ret; Mange af de ting, der designes til drenge i strik er uden særlig meget form for spræl. Egentlig kan jeg også godt lide helt simpelt strikketøj; hvis garnet er lækkert, så er det nok i sig selv, så behøver man ikke snoninger, hulmønstre mv. for at spice det op. Men jeg syntes nu alligevel, at der skulle lidt mere til på den cardigan, jeg ville lave til Eivind. Også bare for at prøve lidt forskellige teknikker af.

Cardiganen er strikket i Hamelton Tweed 1 fra BC garn - farven klæder ham rigtig godt, og ja; han har lige været udsat for et ret voldsomt skoldkoppeanfald, derfor de røde prikker (som dog nu er meget på retræte sammenlignet med sidste uge samme tid).

Den er "freestylet" hvilket vil sige, at jeg har strikket den uden mønster og blot har prøvet de ting af, som jeg havde lyst til undervejs. Den er strikket oppefra og ned med raglanudtagninger. Der er rib på alle kanter, perlestrik på ærmerne, på bærestykket et mønster i ret og vrang og rundt om livet er der snoninger hele vejen rundt.

Jeg synes den er blevet rigtig fin, og den passer den lille bøf perfekt. Hvis du selv vil prøve at kaste dig ud i en freestylet cardigan, så kan du tage udgangspunkt i denne opskrift på raglansweatre, som jeg har lavet, og så blot strikke frem og tilbage i stedet for rundt (husk at lægge masker til til knaphuller foran så).




Etiketter: , ,

8 kommentarer:

Klokken 6/20/2014 , Blogger Unknown sagde ...

Den er rigtig rigtig fin

 
Klokken 6/20/2014 , Blogger Christina sagde ...

Den er blevet rigtig fin

 
Klokken 6/21/2014 , Blogger Die HausFrau sagde ...

Jeg er så tosset med dine free-style evner. Når jeg bliver stor, vil jeg være lige så god til at strikke som dig. :) Smukt arbejde!

 
Klokken 6/23/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Men du kan kniple! Og det slår alt

 
Klokken 6/23/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak :)

 
Klokken 6/23/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Taaak :)

 
Klokken 6/25/2014 , Anonymous Anne sagde ...

hurra!!! et blogindlæg ;)
og hurra for lækker drengestrik!

 
Klokken 7/03/2014 , Anonymous Isa sagde ...

For en stilig jakke, passet godt til en skjønn gutt!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start