Sarah Lund er færdig!

9/11/2013

Sarah Lund er færdig!

Som jeg pippede om på Facebooksiden tidligere i dag, så er min Sarah Lund-sweater ENDELIG færdig. Den har taget mig knap en måned at lave - men den har også ligget halvdød hen i flere dage af gangen. Sweateren er på ingen måde svær at lave - det eneste man skal kunne er at strikke med flere farver, så man kan strikke mønsteret. Ellers er der ingen "svære" eller uigennemskuelige teknikker. Jeg gik dog død i ærmerne flere gange - mønster rundt tre gange på et ærme; nej du, det gider jeg ikke igen. Jeg påtænker lidt at strikke mig en til, i andre farver selvfølgelig, og så bare nøjes med mønster på bærestykket (til ikke strik-indviede, så er det stykket fra ærmerne og op, altså henover brystkassen). Og ja - nu kommer et af de her på sitet sjældne billeder af undertegnede (og yngste afkom i mormor-vest):
Opskriften er fra Mayflowers hjemmeside, hvor den ligger ganske gratis i størrelse M. Garnet jeg brugte, er det i opskriften anbefalede Cosmo fra Mayflower, jeg har så bare sammensat det i de farver, jeg nu ville have. Det er dejlig blødt garn, og da man strikker på pind 7, går det hurtigt ud over stepperne (hvis man da ikke lige også har en million andre ting, der ligger og kalder).
Jeg er sådan en ret almindelig gennemsnitlig størrelse M, men synes nu alligevel at den er lige vel lang på ærmerne (jeg er 168 høj) - jeg har den af samme grund smøget ærmerne op her på billedet, hvilket dog ikke rigtigt kan ses, da det egentlig bare er et buk, der hvis ribben er. Derudover vil jeg sige, at det angivne antal nøgler kun liiiiige rækker; der er ikke plads til nogen former for improvisation med længde eller lign., og jeg måtte droppe et par angivne ribomgange på halskanten for at det rakte, selvom jeg fulgte opskriften til punkt og prikke. Næste gang køber jeg et nøgle mere af bundfarven, så jeg ikke behøver at sidde og panikke over det. 

Ellers er der vist ikke andet at sige end at jeg er rigtig glad for den og tror, at jeg kommer til at bo i den hele efteråret og vinteren med :)


Etiketter: ,

2 kommentarer:

Klokken 9/13/2013 , Blogger Dorthe C sagde ...

Uuh, dejligt billede, der gør, at jeg nu tør kaste mig over mønsterstrik i større stil!

 
Klokken 9/13/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak Dorthe :) Og dejligt at du føler dig inspireret!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start