Aaaargh grrr!

9/04/2013

Aaaargh grrr!

Kender I det, når man syer og det bare driller?! Når man gør præcis, hvad der står, og det hele bare opfører sig åndssvagt alligevel... Grffff! Jeg havde købt ind til at sy en kjole (til mig selv for en gangs skyld). Det går rigtig godt; jeg prøver den undervejs, retter til osv. Alligevel sker der et eller andet, så den, på trods af utallige prøvninger undervejs, er for lille, da jeg endelig er færdig. Suk altså; og ja, den var med foer, så det er ikke bare sådan lige vel.. Jeg prøver at sætte et stykke ind igen osv. Men nu, ja nu gider jeg ikke mere - nu må den ligge og glo ved siden af maskinen indtil  jeg får taget mig sammen til at sy den helt færdig igen  smider den ud! Øv altså; den var ellers blevet rigtig flot, men når den ikke passer, så er der jo ikke så meget at stille op, og nu er den bare blevet noget kageværk, så gider næsten ikke prøve mere. Jeg har stof til en mere, så tror jeg prøver igen, og så prøver endnu endnu endnu mere undervejs. Har også et par rettelser til mønsteret, som jeg gerne vil have på en ny (blandt andet højere ryg, da den havde ret dyb rygudskæring - ikke så praktisk til de måneder vi nu går ind i).

Det er forresten den her, Butterick 5745, som jeg har syet - blot med 3/4 ærmer i stedet. Jeg havde syet den i nistret brun uld og i stedet for usynlig lynlås bagi, så en synlig bordeaux lynlås.. Den var faktisk flot... Men nu kan den skamme sig kan den!
Billede lånt fra www.sewingdirect.com

2 kommentarer:

Klokken 9/05/2013 , Blogger folehave's univers sagde ...

Meget flot snit kjolen har. Kan du ikke prøve at sælge den, så er det da ikke helt spildt arbejde. Kender godt det med, at det ikke altid går op. Strikker mest, men opskrifterne passer ikke altid. Fandens.

 
Klokken 9/05/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Jo det kunne jeg have gjort, hvis jeg ikke i arrigskab og stædighed havde prøvet at lægge den ud - uden held haha :) Nu har jeg klippet overdelen af, og lavet en nederdel i stedet :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start