Syåret 2013

1/03/2014

Syåret 2013

Det var strikkeåret i går, og i dag er det så syåret 2013, jeg kaster mig over. Der har været væsentligt mere gang i pindene end i maskinen, men det er dog blevet til nogle ting. Langt fra alt, hvad der er blevet syet i år er blevet vist, for meget af det har været sådan noget, der er kommet direkte på lille krop fra maskinen og så er blevet smurt ind i makrel og så er kommet i vaskemaskinen og så er blevet glemt; kort sagt - hverdagstøj.

Men det er også blevet til nogle lidt større projekter samt et par DIYs.

Jeg har blandt andet lavet fire børnejakker i år. Jeg kan ret godt lide at lave jakker, og synes endnu ikke, at jeg har fundet købejakker, der er lige så fine, som dem, man selv kan lave. At købejakker så i mange tilfælde er mere praktiske og vandtætte er en anden sag;)

 Årets første jakke var en fødselsdagsgave til min niece, da hun fyldte to år i februar. Det er en retrojakke med genbrugslir og røde knapper. Ved siden af den står Harald i sin forårsjakke. Nedenunder er lillebror i sin udgave af en forårsjakke- den var desuden mit første projekt med trykknapper. Til sidst står Harald i sin vinterjakke - med "løvekant".

Harald og Eivind fik også ens sweatre i blød isoli - perfekt til tidlige efterårsdage på legepladser:


Nogle sy-DIY's er det også blevet til i år

Der er en, hvor du kan lære at sy en pose med foldet bund. En hvor du kan lære at lave gamle skjorter om til fine bukser, og en hvor du kan lave en handy pusletaske

Men den største DIY, der involverede nål og tråd, til dato, må være vejledningen på, hvordan du laver ham herunder: 
Jeg tror, at der er omkring 50 billeder i DIY'en, og jeg kan se, at indlægget er blevet åbnet rigtig mange gange, så jeg håber, at der er kommet masser af små dukker til derude. 

8 kommentarer:

Klokken 1/03/2014 , Blogger Guro sagde ...

Så mye fint du har laget i året som gikk! Både strikket og sydd. Jeg kjenner jeg er imponert rett og slett ♥

 
Klokken 1/04/2014 , Blogger Mette M sagde ...

Sikke nogle fine jakker - jeg har længe kigget på EGs jakker, men er bare ikke kommet igang, - mon ikke jeg skulle prøve med en forårsjakke? :-D
Mange hilsner,
Mette

 
Klokken 1/06/2014 , Blogger Mirjam sagde ...

Fine sager! Jeg har planer om at lave en jakke til Asta, når vi nærmer os vinter og efterår, men må indrømme at jeg synes det virker lidt som en stor mundfuld. Men måske man bare skal kaste sig ud i det ;)

Kh. Mirjam

 
Klokken 1/06/2014 , Blogger ditts sagde ...

Skønne skønne ting du har lavet! Jeg har også overvejet at lave forårsjakken selv. Indtil videre har vi klaret os med arvede vinterjakke og ulddragter, men vi kommer nok til at skulle bruge en forårsjakke. Faktisk efter jeg så din smukke vinterjakke kreation har jeg virkelig haft mod på selv at lave en jakke! :-)

 
Klokken 1/07/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Hvis man finder et net grundmønster, som f.eks. E. Gynthers, så er det slet ikke svært, og de er så nemme at "pimpe" selv :D

 
Klokken 1/07/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak <3

 
Klokken 1/07/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Jo det synes jeg da! De er ret nemme hendes mønstre, og jeg synes altid jeg har fået tilfredsstillende resultater :)

 
Klokken 1/07/2014 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Hvor er det dejligt at du er blevet inspireret - så gør blogland jo det, det skal :) Til maskinen med dig! :D

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start