Julegaveønsker til børn 1.0 - skal vi dele ønsker?

11/24/2013

Julegaveønsker til børn 1.0 - skal vi dele ønsker?

Mine børn har stadig en alder, hvor det er mig og det fædrene ophav, der er de primære kræfter bag ønskesedlerne til jul og fødselsdage. Nu er vi jo så snart ved at nærme os jul - 1 mdr. til i dag!- og ønskesedlerne skal forfattes. Harald på 3,5 kan nok godt sidde sammen med en af os og pege ting i Toysrus-kataloget ud, og det tror jeg egentlig bliver ret hyggeligt. Måske jeg bare er dybt naiv, men jeg syntes selv, at det var så hyggeligt, da jeg var lille, og julekatalogerne kom. Derudover bliver jeg som mor altid så glad, når mit barn har "lært noget nyt", og indtil nu har han ikke rigtig fanget princippet bag ønskesedler; han forstår ikke, at man kan ønske sig ting, og at man så måske får dem. For ham at se, burde det være en bestilling, når man siger højt, hvad man godt kunne tænke sig. Og nej - det er altså ikke fordi, vi er sådan nogle forældre, der giver ham alt hvad han peger på, men det har bare været for abstrakt at forstå, at man kunne ønske sig ting, med frit valg på alle hylder.
Så nu skal der skrives ønskesedler, og jeg tænker, at vi forældre må have nogle ekstra-ønsker i baghånden; Det er nemlig også sådan, at når man spørger Harald, hvad han ønsker sig, så er der kun en ting altid, og det er jo så hvad der lige fylder i det lille hoved på det givne tidspunkt. Man kan ikke sige "ja, og hvad ønsker du dig så mere?", for så forstår han ikke helt, hvor man vil hen "jeg har jo lige sagt, at jeg gerne vil have en lastbil mor?!", og så lander den der.

En ting, vi er særligt glade for herhjemme, er ting fra Brio. Brio togting bliver altid skrevet på listen som "ekstra-gave" til fyld på ønskeseddelen; begge drenge bruger mange timer hver uge på at bygge togbane, og man kan aldrig få for mange skinner og tog. De har rigtig meget Brio her i Toysrus. Udover skinner til tog, så tror jeg også, at parkeringshuset fra Brio ville være et hit og en god ide til noget de kunne lege med sammen.

Derudover er jeg ofte ret fantasiløs, når skal hjælpe med nedskrible ønsker, så lad os da lige lave en lille "rundspørge"; Hvad ønsker (eller ville du ønske) din(e) unge(r) sig til jul?




Indlægget er lavet i samarbejde med Toysrus

Etiketter:

1 kommentarer:

Klokken 11/27/2013 , Blogger Mette M sagde ...

Ahhhh ja brio :-D Vi elsker også Brio tog herhjemme. Vores dreng er nu 6 år og leger ikke så meget med det længere, men indimellem kommer det frem og fylder HELE stuen, - og det er skønt :-)
Jeg har ofte brugt www.gladeunger.dk når jeg har stået i samme situation som dig. De har mange gode ting synes jeg. Her købte vi bla Stockmar farver, som har været den bedste investering i mange, mange timers tegning, snak og hygge. De holder nærmest evigt.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start