Passion for brun

11/04/2012

Passion for brun

Brun har i mange år været udskældt. Hvis noget var eller skulle forestille at være virkelig kikset - så var det brunt. Brunt som kameluldssutsko, støvede cardiganer, maltbolsjer og, nå ja, lort... Men sådan er det ikke mere - brun er hot! Vi ynder dog at kalde det "jordfarver" i stedet, så det ikke får sådan en tung klang. Prøv at sige det for dig selv et par gange: brun, brun, brun, brun... Det er lige så det bliver tungere og tungere hver gang. "Jordfarver" derimod - nej hvor lækkert, frisk og naturligt. Jeg siger det lige ud - jeg kan godt lide brun; både som en jordfarve og som brun-brun. En af mine veninder driller mig med det, men så mobber jeg bare tilbage og siger at det er fordi hun er traumatiseret af sin barndom i 70'erne, hvor hun sikkert er blevet iklædt alt for meget brun og orange (som jeg forresten også godt kan lide).

Jeg synes at brun er rigtig lækkert, og mine to små unger ser knaldgodt ud i brun, hvis moren selv skal sige det... Og så er det jo altså efterårets farve.. Så her kommer lidt fra mit brune hjem



 Øverst i venstre hjørne er jeg ved at strikke en af de klassiske babyundertrøjer/veste - i brun självklart! Den er til Lillen som nu er 4 mdr. gammel. Begge børn har masser af dem, men man kan ikke få for mange. Begge stoffer er købt  genbruger - det samme er min brune krukke, som bruges til salt herhjemme. De to garnnøgler har farven "egern" og er købt via garnudsalg.dk (billigt og lækkert garn). Navnet på farven inspirerede mig til at lave en sweater til den store med egern på, så det gjorde jeg (skal nok få taget billede). Umiddelbart efter læste jeg, at egern er de nye ugler - altså det nye skrig indenfor børnemode. Så accidentally hip jeg dog er....


Og se så de her smarte nogen, som min mor har bestilt til mig og hende - tøjmærker med vores efternavn på!!! Det er da vildt sejt, så kan man sætte sådan en i, når man har strikket/syet noget - det er da lidt lækkert. Jeg har designet de to fugle der sidder på, så bare vent - en dag overtager vi børnetøjsmarkedet ;) Den ene fugl er selvfølgelig brun...

Og ja- efteråret har rigtig fået fat i Danmark, og selvom det selvfølgelig er dødssygt når man skal aflevere i vuggestue og regnen siler, så kan jeg nu godt lide årstiden alligevel med lys, indendørssysler og sweatre man kan putte i - lad hyggen begynde :)

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Klokken 11/05/2012 , Blogger Gitte Hjort sagde ...

Fede mærker! Vil glæde mig til du overtager børnetøjsmarkedet, men vent nu ikke til vi skal have børnebørn :o)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start