Min første waldorfdukke!:)

6/18/2013

Min første waldorfdukke!:)


Min første, fordi det bestemt ikke bliver den sidste - Hun har været så hyggelig at lave:) Det er min første af den slags dukker, der hedder waldorf- eller Steiner-dukker. Jeg er ikke så meget inde i Steiner-pædagogikken, men jeg synes bare, at dukkerne er søde og en god blanding mellem dukke og bamse, da de jo er dejlig bløde, og derfor gode at putte med. "Oprindeligt" er dukkerne vist helt ansigtsløse, men hende her har altså fået lidt - det kan jeg se er blevet "accepteret.. Derudover er dukkerne lavet af bomuld og uld. Hende her er proppet med uld fra får fra dengang mine forældre boede i kollektiv og håret stammer også fra dengang; en frøken med historie i.

Jeg kan også se rundt omkring, at det er normalt at skaberen giver dukken et navn, inden den gives videre... Hmmm... Hvem er hun mon?

Det er som sagt første gang, jeg laver den slags dukker. Jeg har kigget rundt på diverse netsider og samlet inspiration og tips og så kastede jeg mig ellers ud i det. Hun er blevet prøvekluden, prototypen, og der er da ting på hende, jeg gerne vil have pænere, men så ved jeg jo det til næste dukke - man skal starte et sted. F.eks. er jeg lidt irriteret over, at man kan se den hvide snor der løber i øjenlinjen. Nå, skidt pyt. Derudover skal hun have nyt tøj; det blev lidt for stort det sæt der. Men nu har jeg i hvert fald en masse tips og tricks i ærmet til næste dukke, som sikkert ikke er længe undervejs... Måske man skulle lave en DIY?

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Klokken 6/18/2013 , Blogger ceciliezc sagde ...

ØJ hvor er hun sød! Jeg simpelthen ELSKER hendes hår! Min umiddelbare tanke til et navn er Emilie, sødt og lidt frækt. Men det kunne måske også være Sally?
Hun er i hvert fald godt nok fin! Lav gerne en DIY!
Kh Cecilie

 
Klokken 6/18/2013 , Blogger Unknown sagde ...

Hvor er hun fin med Lejreuld fra 80erne i kroppen :-)Jeg synes at hun ligner en Fiona

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start